Turizm sektöründe işler her geçen gün kötüye giderken inanılmaz bir başarıya imza atan iki Türk firması, dünyanın en büyük konaklama operasyonuna imza attılar. IO'S Shipbrokers İstanbul ve Miray International Turkey denizcilik firmaları, çok önemli bir ihalede yabancı rakiplerini geride bırakarak İspanya'da dev bir projeye imza attı. Denizcilikte 22'inci yılını dolduran IO'S Shipbrokers İstanbul Proje ve Kiralama Müdürü Özlenen Öztek, İspanya'nın liman kenti Cadiz'de devlete ait bir tersanede 33 gün süreyle bakıma alınan Disney'in dev eğlence gemisinin 3 bin 800 kişilik personel ve teknik ekibini, 3 gemide yüzer otel hizmetiyle nasıl ağırladıklarını anlattı.

Gerçekleştirdikleri bu önemli proje hakkında bilgiler veren Özlenen Öztek,. Bu proje ise bize geçen sene Ocak Ayı'nda geldi. Disney Cruise Lines'ın bir projesiydi. Dünyada bugüne kadar yapılmış en büyük kapasiteli operasyonu gerçekleştiriyoruz şu anda. 875 odasında 2 bin 400 yolcu ağırlama kapasitesine sahip 294 metre uzunluğundaki 'Disney Wonder' cruise gemisi, 5 yılda bir yapılan rutin bakımını görmek üzere, dünya denizlerindeki eğlenceli seyahatlerine ara vererek, İspanya'nın liman kenti Cadiz'de bulunan bir tersanede havuza alındı. Bu yılın Ocak ayında çalışmalarımızı başlattık ve aylar süren yorucu ve özverili çalışmalar, görüşmelerin ardından bu projeyi aldık. Her aşamasından, her dakikasından zevk alarak ekip ruhu ile çalıştık. Başarımızın en önemli taraflarından birinin de bu olduğunu düşünüyorum.

Operasyon 19 Eylülde başladı, 22 Ekimde bitecek. Bu bakım yaklaşık 33 gün sürecek. Disney'in tayfası yaklaşık bin kişi, bu bakımı yapacak ekip ve proje ekibi bunların toplamı yaklaşık 4 bin kişiyi buluyor. Bütün bu ekiplerin konaklayacağı gemi kiralanma projesiydi. Rakam bu kadar büyük olunca tek bir gemiyle değil üç gemiyle durumu çözdük. Gemilerden ikisi İtalya'dan, 1'i ise Tunus'tan kiralandı. Bu üç gemi bakıma alınan Disney Wonder için yüzer otel hizmeti veriyor. IO'S firması, projenin tüm ticari, liman operasyon, yakıt ve hukuki destek işlerini üstlenirken, Miray International da konaklama, yeme-içme, mürettebatın idaresi ve tüm diğer formalitelerle ilgileniyor. Birlikte yol aldığımız bu projenin bir parçası olduğumuz için gurur duyuyoruz' şeklinde konuştu.İspanya'nın Cadiz kentinde bulunan tersane devlete ait olduğunu ifade eden Öztek, 'Böyle bir projeyi Türkiye'de nasıl yapabiliriz diye kafa yorduk, sorular sorduk kendimize. Oranın ne özelliği var? Türkiye'nin ne eksiği var diye düşündük. Pek çok kruvaziyer firmasının bakımlarını orada yaptığını gördük. Orada pek çok kriter bir arada sunuluyor firmalara. Pek çok rıhtım var. Lokasyon çok iyi. Rıhtımdan inince şehir merkezine yürümek 3-4 sürüyor. Hem oraya demirleyen gemi için uygun, hem yolcular için uygun hem de şehir için uygun bir durum oluşturuyor. Bizim de bunları gündeme getirip, lokasyon olarak böyle bir hizmeti verebilecek yerimiz var mı diye bakmamız lazım. Cruise dünyasının önemli firmalarını elimizdeki birtakım doneleri geliştirerek ülkemize çekebiliriz. Çünkü yaptığımız organizasyon bu alanda dünyada yapılmış en büyük operasyon olarak kayıtlara geçti. Bunun için de Guinness Rekorlar Kitabı'na başvurmak istiyoruz' ifadelerini kullandı.

Miray International sahibi Vedat Uğurlu büyük bir heyecan ile yol aldıkları takım arkadaşları ile gurur duyduğunu ve yeni pek çok projenim müjdesini veriyor. Uğurlu, '33 günlük bu zorlu operasyon için yaklaşık 7 ay planlama ve müthiş bir ekip çalışması yapıldı. Bu operasyon için Miray Int. , tüm lojistik, ticari ve hukuki desteklerini başından beri yine bir Türk firması olan IOS Shipbrokers şirketinden aldı. 3.300 kişinin en konforlu ve rahat şekilde konaklaması, yemeklerinin 5 yıldızlı otel standartlarında çıkması, kat hizmetleri servislerinin en iyi şekilde verilmesi için gayretle çalışmalarımızı sürdürmeye devam ediyoruz.

Yeni ufuklarda yeni projelerde görüşmek dileği ile' şeklinde konuştu. Miray International firmasında Cruise Director olarak görev yapan Tolga Gezen de, 'Yaklaşık 600 personel ile tüm operasyonu 19 Eylül 2016'dan bugüne getiren Miray Int. olarak Disney Wonder'ın ekibine ve tüm ihtiyaçlarına hizmet veriyoruz Projenin büyüklüğünü kısaca özetler isek, günlük 5000 yumurta, 12.000 baget ekmek, 2,5 ton et, 500 kilo pirinç, 2 ton içme suyu tüketiliyor. Sabah, öğle, akşam ve gece yemekleri hiç aksamadan aynı sıcaklıkta ve lezzette çıkıyor. Dünyaca ünlü ve Disney Gemilerinde de daha önce aşçıbaşılık yapmış yine bir Türk olan Culinary Müdürü İsmail Uyguner ve ekibi bu büyüklükte servisi vermek için 24 saat çalışıyorlar. Bu proje ile Türkiye'yi dünyaya tanıtmak istiyoruz. Elimizde bulunan tüm imkanlar ve tersanelerde bu işleri yapabileceğimizi dünya devlerine göstermek istiyoruz ve bunu yaptığımıza da canı gönülden inanıyoruz. Ümit ediyoruz ki ilerleyen zaman dilimlerinde Türkiye'yi dünyanın devleriyle buluşturup bu platformdaki rolümüzü kendi ülkemizde yapabilme fırsatını yakalayabiliriz. Bunun için var gücümüzle çalışmaya devam edeceğiz' ifadelerini kullandı. Disney Cruise Line firmasına ait Disney Wonder gemisinin önümüzdeki günlerde havuzdan çıkıp, yenilenmiş olarak dünya denizlerindeki eğlenceli yolculuklarına kaldığı yerden devam etmesi bekleniyor. Canbaz Denizcilik 30'uncu yılını kutluyor Denizcilik sektörünün önemli ve köklü firmalarından Canbaz Denizcilik, 150 bin ton taşıma kapasitesine sahip yedi gemiyle hizmet veriyor. Sektörde 30'uncu yılını kutlayan IO'S'un da bağlı olduğu Canbaz Denizcilik'in Yönetim Kurulu Üyesi Obahan Canbaz, 'IO'S markamız ile uluslararası alanda verimli işbirlikleri sağladık.

Canbaz Denizcilik olarak gemi yatırımlarımıza yeni başlamamızın başlıca nedeni gemi değerlerinin yatırım yapılabilir seviyeye 2016 yılı başlarında gelmiş olmasından kaynaklı oldu. Ticari yatırım ve faaliyetlerimiz doğru orantılı kazan-kazan bağlamında proje bazlı devam ediyor. Spesifik olarak da projeye çevrilmiş gemi yatırımı yapıyoruz. Tercihlerimiz genelde işbirlikçilerimizin ihtiyaçlarını optimize edeceği ve filomuzu gençleştirecek nitelikli gemiler üzerinde yoğunlaşıyoruz' şeklinde konuştu. 7 yaş ortalamasına sahip genç, çevreci, eko tip bir filo işlettiklerini anlatan Canbaz, 'Yakın hatta sık seferlerimiz olduğundan, çok fazla dar kanal, boğaz geçişimiz ve sık liman operasyonumuz oluyor.

Dinamik, işine ve bölgesine hakim başarılı takım arkadaşlarımız sayesinde son iki yılda sıfır deniz kirliliği, sıfır yük hasarı oranı ile önemli bir başarı elde ettik. 2009 yılında yeni inşa teslimlerimizi aldıktan sonra yeni inşaya kısa bir süre ara verdik. 2011 yılında proje destekli 2 gemi yatırımında bulunduk. Onlardan sonra en son 2016 yılında yeni gemi alımlarımıza başladık. Yeni inşa yaptırmıyoruz. Dünya ticari filosunun da yeni inşaya kesinlikle ihtiyacının olmadığını düşünüyoruz. İkinci el pazarda projelere uygun daha öncede kendini ispatlamış 5 yaş veya daha genç, 50 ve üzeri kardeşi olan kendini kanıtlamış gemi tiplerini tercih ediyoruz' ifadelerini kullandı. IO'S'un Disney Wonder gemisi projesini de değerlendiren Canbaz, 'Turizm ve denizcilik sektöründe aktiflerimizin olması ve takım arkadaşlarımın muazzam emekleri bizi bu çok özel ve farklı operasyonun bir parçası yaptı. İleride benzer projelerle farklı mecrada da olmayı düşünmüyor değiliz. Karadeniz, Ege kıyılarımız, ada turları ile pekiştirilebilecek fazla seçeneğimiz var. Onun için desteklenmesi gerektiğini düşünüyoruz. Bu konuda uluslararası birçok işbirlikçimizden sıkça soru ve görüş talebi görüyoruz' dedi.