Beykoz Çubuklu'da sahil kenarında çocukluğunu geçiren Mos Marine Genel Müdürü Yiğit, çocuklukta yaşadığı deneyimlerin kendisini denize bağladığını ve hayatının her döneminde denizle iç içe yaşadığını belirtti. Balık tutma sevgisinin çocukluk yıllarına dayandığını belirten Mos Marine Genel Müdürü Suat Yiğit, o dönemlerde vaktini akşama kadar denizde geçirdiğini anlatan Yiğit, 'Hem iyi vakit geçirirdim, hem de çıkardığımız balıkları yer, artanları da satar harçlığımızı çıkarırdık. Denize ve balığa olan tutkum o dönemden başladı ve hala devam ediyor.

Balık tutmak deyince akan sular duruyor. Daha sonra bu aktiviteler devam etti. Ufak balıklarla başladım. O yetmedi, Türkiye sularında daha büyük balıkların peşine düştüm. Adrasan'da balık avı turlarına katılıyorum son 10 senedir. Ama bu balık tutma işinde şöyle enteresan bir duygu var: büyük balık yakaladıkça, daha büyük yakalamak için içinizde büyük bir istek ortaya çıkıyor. Baktım bizim sulardaki balıkların büyüklüğü bana yetmiyor, 3 sene önce Panama'ya gittim. Panama'da orkinoslar, büyük balıklar yakaladık. Bu yıl da Namık Vatansever ve Uğur Kap adlı 2 arkadaşımla beraber Kosta Rika'ya gittik. Kosta Rika'da 5 günde her biri 50 kilogramın üstünde 42 yelken balığı, 8 tane de dorado balığı yakaladık' şeklinde konuştu. Kosta Rika'da balık yakalama konusunda çok şey öğrendiklerini kaydeden Yiğit, ' Orda bize eşlik eden ekiptekilerden çok etkilendik. Balık yakalamayı sanat haline çevirmişler.

Balık yakalayacakları yemleri bir gün önceden adeta ameliyat ediyorlar. İç organlarını çıkarıyor, yıkıyor, dikiyorlar. Kurşunlar bağlıyor, teknede hazırlıklar yapıyorlar. Onları görünce dedim biz balık avlamak için hiçbir şey yapmıyormuşuz. Onların denediği bütün o aletleri satın aldık. Nisan-Mayıs ayında, kılıç balığı avı başladığında, o taktiklerle en çok balık avlayan ekip biz olacağız' ifadelerini kullandı. Balık yakalamanın nirvanasının büyük beyaz köpekbalığı olduğunu söyleyen Yiğit, 'Ancak bütün balıkçıların hayali yelken balığı ve kılıç balığı yakalamaktır. Bana göre en zevklisi, oltanın ucunda en çok mücadele etmeniz gereken ve keyif veren kesinlikle orkinostur. Gökçeada'da 140 kiloluk bir orkinosu 3 saatte tekneye alabildik. Balık yakalama işi biraz kısmet işidir. Ben bu işi seviyorum ve yapabildiğim sürece yapmaya devam edeceğim' dedi.

Önce Panama'ya şimdi de Kosta Rika'ya gittiğini belirten Suat Yiğit, bundan sonraki planları arasında Florida, Brezilya ve Afrika olduğunu söyledi. Yiğit, 'Bundan sonra planlarım arasında her sene bir hafta dünyanın bir bölgesine gidip bu şekilde avlanacağım. Namık Vatansever dostumla bir hayalimiz daha var. Emekli olduğumuzda bir yelkenli alıp dünya turuna çıkacağız. Hazırlıklarımız bu yönde. Bir yılda bitirilebilecek bir macera olacak. Şuanda hayal aşamasında ama gerçekleştirmek için kendimizi hazırlıyoruz. Bunun iyi bir belgesel olacağını düşünüyorum. Bu konuda bir medya sponsoru arıyoruz. Sponsorun göndereceği kişiyle tüm dünyayı dolaşıp kayıt altına alarak bunu yayınlatabiliriz. Bu hem bizim için bir arşiv olur hem de yayınlayan kanal için artı değer olur' şeklinde konuştu.