İstanbul Boğazıʹna inşa edilecek 3. köprünün temeli İstanbulʹun fethinin 560. yıl dönümü olan 29 Mayısʹta Cumhurbaşkanı Gül ve Başbakan Erdoğanʹın da katıldığı törenle atıldı. Köprünün merakla beklenen ismini Cumhurbaşkanı Gül açıkladı. Gül, ʹ3. Köprünün ismi Yavuz Sultan Selim olacakʹ dedi. Başbakan Erdoğan müteahhit firma ile yaptığı sözlü pazarlık sonrası projenin bitirilme tarihi ile ilgili yüklenici firmaların temsilcilerinden 29 Mayıs 2015 olarak söz aldı. Bir Osmanlı padişahının, onun kuvvetli komutanlarının ve onun güzel askerlerinin, bir karanlık çağı kapatarak bir aydınlık çağı açtığı fethin 560. yıldönümünde sizlerle buradayız. Şu anda İstanbulʹumuzun değişik yerlerinde çeşitli kutlamalar yapılıyor. Bu vesileyle bir kez daha İstanbulʹun fethini gerçekleştiren o şanlı padişahı, komutanlarını, neferlerini rahmetle yad ediyorum. Ruhları şad olsun. Fatih Sultan Mehmet Han, bize İstanbul başta olmak üzere birbirinden güzel şehirler bırakmakla kalmamış, fetih ruhunu kendisinden sonraki nesillere de aktarmıştır. Osmanlı var olduğu tüm topraklarda halkın kalbini fetheden eserler bırakmıştır. Biz de tıpkı ecdadımız gibi tarih yazmaya, eserler bırakmaya devam ediyoruz. Bugün de dev bir projenin temellerini atıyoruz. İstanbulʹda 7 tepeye 7 büyük eser projemiz vardır. Bir tanesi üçüncü gerdanlık olarak boğazda inşallah kendisini göreceğimiz köprü. Biraz sonra Cumhurbaşkanımız bununla ilgili sürprizi size açıklayacak. Bu köprüyle boğaza üçüncü gerdanlığı takmış oluyoruz. Artık İstanbulʹumuzun içinde ağır vasıtalar görmeyeceğiz. Aynı zamanda bu köprünün çevreyi korumaya yönelik özellikleri olacak. Bağlantı yollarıyla çok farklı görünecek. Bugün temellerini attığımız Kuzey Marmara Otoyolu ve Üçüncü Köprünün, şimdiden İstanbulʹa, tüm Türkiyeʹye, dünyaya hayırlı olmasını diliyorum. Bir medeniyet şehri olan İstanbulʹa medeniyet projesi kazandırıyoruz. Bu köprü çevreyi korumaya yönelik. Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet Köprüleriʹnin ardından bugün üçüncü köprü. Bu köprüyü inşaa ediyor üçüncü bir gerdanlığı takıyoruz. Kuzey Marmara Otoyolu ve üçüncü köprünün şimdiden Türkiyeʹye İstanbulumuza tüm dünyaya hayırlı olmasını diliyorum. Kısa süre önce ihalesini yapmış olduğumuz üçüncü havalimanı, yine dünyanın kendinden çok bahsedeceği bir havalimanı olacak. Bazıları bilmiyor çünkü ağzı olan konuşuyor. Bu havalimanı nerede yapılıyor haberi yok. Televizyonlarda dinliyorum zaman zaman ˮşu kadar ağaç kesiliyor, bu kadar ağaç kesiliyorˮ nerede yapılıyor haberi yok. Oraları gezse görecek savaştan çıkmış bir coğrafya. Daha önce oralar taş ocakları gibi yerlerdi. Şimdiyse insan odaklı bir havalimanı yapılmak suretiyle, İstanbulʹun mevcut havalimanı ihtiyaca cevap vermiyor. Gecikmeli kalkışlar sebebiyle şikayetler dinliyoruz. Ama şu anda yapılacak havalimanında beş tane pistiyle, modern terminal binaları ve körükleriyle artık bu tür beklentilerin olmayacağı bir havalimanına kavuşuyoruz. Güçlü bir Türkiyeʹyi bu şekilde imar ediyoruz. Bu ihale yapıldı. Yeni bir ihale yapılıyor. O da Kanal İstanbul ihalesi. Şimdi bununla ilgili de çok konuşacaklar, çok bağırıp çağıracaklar. Ama kervan yolda gerek, bizim işimiz var. Şu güzel boğazda sorun, kaç tane kıvrımlı yer var, sıkıntı var bilmezler. Ama biz çok çalıştık. Yedi ay yanan o geminin İstanbulʹa nasıl bir korku yarattığını unutamayız. Kanal İstanbul ile de bu iş bitmeyecek. Bakın şimdi Marmaray 29 Ekimʹde açılıyor. Hamd olsun bunu inşa etmek de bize nasip oldu. Hemen biraz güneyinde, iki tane tüp. Oradan da yine otomobiller gelip geçecek. Bunların aklı bu tür yatırımları alır mı yahu? Almaz. Alsa bugüne kadar zaten bunlar yapardı. Ama 10 yıla bizler bunları sığdırdık. Bir başka adım. O da biliyorsunuz bizde hacmi belki küçük görünüyor ama bir Yaslıada var. Yassı demiyorum. Yaslıada. Niye? Orada Menderes idam edildi. İki tane bakanı aynı şekilde. Şimdi biz o adayı ve yanındaki Sivriadaʹyı ikisini bir bütün olarak ele almak suretiyle, demokrasi ve özgürlükler adası yapıyoruz. Orada inşallah oteller olacak, müze olacak. Ama öyle sit hattını tehdit edenler değil. Sit alanına dikkat etmek suretiyle. Mesela Sivriadaʹda taş ocağı olarak kullanılmış, orayı biz kongre merkezine dönüştüreceğiz. Yani misafirlerimiz gelecekler bu adalara kapanacaklar, toplantılarını yapıp ayrılıp gidecekler. Bitmedi. Haliç. Haliçʹte bugünlerde yeni bir ihaleye hazırlanıyoruz. Bu ihaleyle Haliçʹin kabulleneceğimiz bir yanı var ki. Taşkızak tersanesi işte bütün oraları yeni projeyle muhteşem bir projeyle Haliçʹin o nasıl ki içindeki 2,5 milyon metreküp çamurunu alıp taşıdıysak, Vialandʹın olduğu yere bir çevrecilik uyguladık. Biz laf üretmiyoruz. Biz iş üretiyoruz. İşte birileri geliyor. Taksim meydanında gezi parkında şöyle olmuş böyle olmuş. Ne yaparsanız yapın. Biz kararı verdik. Eğer tarihe saygınız varsa, önce o gezi parkı denilen yerin tarihi nedir onu araştır bak. Orada tarihi yeniden ihya edeceğiz. Orayı tamamiyle yayalaştırarak insanoğlunun emeğine sunacağız. Şu anda Ak Parti iktidarı döneminde,belli yaş gruplarında diktiğimzi ağaç miktarı, fidan 10 yaş grubu üzeri, 5 yaş grubu üzeri ağaçlar olmak üzere yaklaşık 2,5 milyardır. Bu ağaçları bu iktidar dikiyor. Yeter ki insanlarımızın ağaç dikme merakı olsun gelsinler bedelsiz onlara yer gösterelip oralara ağaç diksinler. Şu anda İstanbulʹda şehir içi araç trafiği 3.5 milyona ulaşıyor. Köprülerimiz 2.5 kat kapasite ile çalışıyor, Boğazʹı geçme süresi 1 saati buluyor. İstanbulʹa 3. Köprü yapılmasına karşı çıkanlar bu kayıpları önleme adına hiçbir öneride bulunmuyorlar. o yüzden biz bu ufuksuz yaklaşımları ciddiye almıyoruz ve almayacağız. Geleceğin Türkiyesini oluşturmaya çalışacağız. Projenin güzergahını ormanların, göletlerin korunmasını ön planda tutarak planladık. Proje tamamlandığında dünya çapında bir rekora da imza atmış olacağız. Bu köprü herşeyiyle dünyada bir örnek teşkil edecek ve hepimiz gurur duyacağız. Başbakan Erdoğan müteahhit firma ile yaptığı sözlü pazarlık sonrası projenin bitirilme tarihi ile ilgili yüklenici firmaların temsilcililerinden 29 Mayıs 2015 olarak söz aldı. İsmini Gül açıkladı Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, üçüncü köprünün isminin ʹYavuz Sultan Selimʹ olduğunu açıkladı. Üçüncü köprünün temel atma töreninde konuşan Cumhurbaşkanı Gül, şunları söyledi: ˮBirinci köprü Türkiye Cumhuriyetiʹnin kurucusu, devletimizin birinci cumhurbaşkanı Atatürkʹün ismini taşıyor. İkinci köprü İstanbulʹu bize armağan eden, fetheden, Peygamberimizin güzel sözüne mazhar olan Fatih Sultan Mehmetʹin ismini taşıyor. Bu üçüncü köprü eminim ki herkesin zihninde vardır; acaba bu köprünün ismi ne olacak diye... Biraz önce değerli Başbakanımız o açıklamayı benim yapacağımın işaretini size verdi. Arkadaşlarımız, hükümetimiz hep düşünüldü, konuşuldu neticede hep beraber şu karar vardık ki üçüncü köprünün ismi Yavuz Sultan Selim Köprüsü olsun.ˮ Gül, şöyle devam etti: ˮTarihimizle övünen, Osmanlı devletini çok daha büyüten, imparatorluğumuzu cihanşümul bir imparatorluk haline getirmekte çok fetihlere adımları olan ve Mukaddes Emanetleri bize emanet eden bu büyük sultanı, padişahı bu şekilde daime yad etmek, anmak ve ona da saygı ve şükranlarımızı bir tarih bilinci içinde göstermek için bu ismi hep beraber verdik. Bundan sonra inşallah üçüncü köprü de Yavuz Sultan Selim Köprüsü olarak seslendirilecek.ˮ  7DENİZ