Bodrumʹdan 19 Mayısʹta ʹYurtta Barış Dünyada Barışʹ sloganıyla Akdenizʹe yelken açan 4 kadın denizciden oluşan ʹDeniz Tutkusu Seyirdeʹ ekibi Alanyaʹda mola verdi. Bodrumʹdan 19 Mayısʹta ʹYurtta Barış Dünyada Barışʹ sloganıyla Akdenizʹe yelken açan bilgisayar programcısı aynı zamanda teknenin kaptanı Neşe Hasipek, şehir plancısı Şule Kükrer, istatistikçi Ceyda Güleçyüz ile gazeteci Ferda Volkan, Alanyaʹya ulaşarak demirledi. Alanya Marinaʹda 1 günlük mola veren grup, ardından Akdenizʹe tekrar yelken açacak. Ekip 44 günlük deniz seyrinde 22 farklı noktada mola verip, yaklaşık bin 300 deniz mili yol kat ederek 1 Temmuzʹda Bodrumʹa dönmeyi planlıyor. Limana demirleyen kadınları Alanya Marina Müdürü Şükran Işık ile Türkiye Kadın Haklarını Koruma Derneği Alanya Şubesi Başkanı Gaye Coşkun çiçekler ve hediyelerle karşıladı. ˮBiz barış için yelken açan kadınlarızˮ Yelkenli tekneleriyle yaptıkları deniz macerası hakkında bilgiler aktaran Kaptan Neşe Hasipek, yelkenlerini barış için açtıklarını belirterek, geçtiğimiz yıl da partneri Ceyda Güleçyüz ile Adriyatikʹe açıldıklarını söyledi. Hasipek, ˮGeçen yıl Adriyatik seyrimizi yaptık. Orada Yunanistan adaları, İtalya ve Hırvatistanʹı dolaştık ve gittiğimiz çoğu yerde de şaşırttık. Biz Türkiyeʹden gelen 3 kadındık ve onurla, gururla Türk bayrağını oralarda dolaştırdık. Bu yıl da tüm Akdeniz kıyılarımızı dolaşarak Kıbrısʹa geçeceğiz. Biz barış için yelken açan kadınlarız. Kısaca öyle adlandırıyorum kendimizi. Tüm kıyılarımızı dolaşarak İskenderunʹa kadar gideceğiz. İskenderun Taşucuʹndan Kıbrısʹa geçeceğiz. Kıbrısʹta da bu seyrin fotoğraflarını çeken arkadaş sergi açacakˮ dedi. ˮBiz çorbaya bir tuz attıkˮ Demir attıkları kıyılarda çok güzel karşılandıklarını belirten Kaptan Hasipek, teknelerinin çiçeksiz durmadığını belirtti. Hasipek, ˮGittiğimiz her yerde çiçekler geliyor. Birçok kişiyle tanışıyoruz ve gittiğimiz yerlerde sunumlar yapmaya başladık. Deniz maceramızı anlatıyoruz. Herkes mutlu bir şekilde bizi destekliyor ve destekçilerimiz her geçen çoğalmaya başladı. Biz çorbaya bir tuz attıkˮ diye konuştu. ˮAmacımız barış, biz buna çok inanıyoruzˮ Seyir ekibinden Ceyda Güleçyüz ise projenin amaçlarından birinin de kadının gücünü, yapabilirliğini diğer kadınlara göstermek olduğunu söyledi. Ekibin tüm üyelerinin 50 yaş üstü kadınlardan oluştuğunu belirten Güleçyüz şunları söyledi: ˮGittiğimiz yerlerde kadınlara, ʹbiz bunu yapabiliyorsak, siz neler neler başarabilirsinizʹ diyoruz. Biz barışa yelkeni aslında 4 senedir açıyoruz. Fakat sadece Ege kıyılarında kısıtlı kalmıştı. Şimdi, 3 ülkeye geçen sene yaptık, bu sene ise Doğu Akdenizʹe İskenderunʹa kadar gidip, Kıbrısʹa geçerek tekrar Bodrumʹa döneceğiz. Amacımız barış. Çünkü dünyaya barış geldiğinde her şey hallolacak. Biz buna çok inanıyoruz. Erkekler bizden fizik olarak hakikaten güçlüler. Onlar bir şeyi bir kerede çekiyorsa, biz üç kerede çekiyoruz ama oluyor. Biz aslında bir yarış içerisinde değiliz, ne erkeklerle ne de başka birileriyle. Biz sadece güzel bir şeyler yapmaya çalışıyoruz. Biz yaptıkça da insanlar destek veriyor. Biz denizin ortasında kimseye haber vermeden ilerlerken insanların haberi oldu. Çünkü takip ediyorlar ve destekliyorlarˮ ifadelerini kullandı.  7DENİZ