Daha önceden ‘En İyi Mimarlık Projesi’, ‘En İyi Marina’, ‘En İyi Turizm Yatırımı’ ödülleri sahibi olan, 31 Mayıs’ta ise San Francisco’da düzenlenecek 33. PIANC Kongresi’nde ‘En İyi Marina Dizayn Ödülü’ verilecek olan Çeşme Marina ˮYaza Merhaba Partisiˮ düzenledi. Hizmet vermeye başlamasının üzerinden henüz dört yıl geçmesine rağmen denizde yüzde yüz doluluğa ulaşmayı başaran Çeşme Marina, yeni sezonu kutlamak amacıyla bir ‘Sezona Merhaba Partisi’ verdi. Yaklaşık 200 kişinin katıldığı davette Grup Son Dakika başarılı canlı performansla geceye renk kattı. Etkinliğe Çeşme Garnizon Komutanı Binbaşı Yücel Ercan, Çeşme İlçe Emniyet Müdür Yardımcısı Ali Kesemen, Port Alaçatı Marina Müdürü Onur Kunduz, Radisson Blu Resort & Spa Çeşme Genel Müdürü Tobias Ammon, ünlü sanatçı Aynur Aydan, Çeşme Belediyesi eski Başkan Yardımcısı Işıl Onur, Esnaf Odası Yönetim Kurulu Üyesi Önder Soma, Çeşme Marina çalışanları, Çeşme Marina’da demirleyen yatçılar, marinada faaliyet gösteren dükkanların işletmecileri ve özel davetliler katıldı. DÖRDÜNCÜ SENEMİZDE YÜZDE 100 DOLULUK Çeşme Marina Genel Müdürü Can Akaltan gecede yaptığı konuşmada, marinanın hiçbir zaman sadece bir yat limanı olmasını istemediklerini, burasının her zaman bir deneyim yeri olmasından yana olduklarını söyledi. Akaltan, “Gerek kara kısmındaki ticari alanlarıyla, gerek ön bürosuyla, gerekse personeliyle marinamızın herkes için sıcak bir yer olması için uğraş veriyoruz. Çalışmalarımız iyi vakit geçirmek isteyen yatçılarımıza yönelik tasarlanıyor. Dördüncü senemizde yüzde 100 dolulukla görüyoruz ki bunu başarabilmişiz. Bunun için desteklerinizden dolayı hepinize teşekkür ediyorum. Elbette bu başarı sadece bizimle gelmedi. Kamu görevlileri ve kamu kuruluşları, değerli yatçılarımızı ve tabii ki her zaman bana destek olan ekibimi, personelimizi de ayrıca kutluyorum. Bu güzel gecede bize destek olan Ferdi Baba Restaurant’s, Verano ve balıklar için de Çeşme Rotary Kulübü’ne gönülden teşekkür ediyorum. 2014 sezonu hepimiz için hayırlı olsun, sağlıklı ve mutlu olsun” diye konuştu. MARİNA ÇEŞME’NİN OLMAZSA OLMAZLARININ EN BAŞINDA Gecenin sonunda özel bir demeç veren Çeşme Marina Genel Müdürü Can Akaltan, dördüncü hizmet yılında ulaştıkları başarıyla ilgili olarak ise şunları söyledi: “Geçen yıl yüzde 98’e ulaşan deniz kısmındaki doluluk oranı, bu yıl yüzde 100’e çıktı. Dördüncü senemizde buna ulaşmak bizim için çok büyük bir başarı. Şu an gelen teknelere yer vermekte zorlanıyoruz. Ama hiç kimseyi de dışarıda bırakmak istemiyoruz. Kara kısmında bu sene Vakko biraz daha büyüdü ve marinaya yeni bir tarz getirdi. Karada tüm marinalara örnek olmayı sürdürüyoruz. Sezonda özellikle hafta sonlarında günde 10 bin kişiden fazla misafirimiz oluyor. Çok canlı, kıpır kıpır yaşayan bir sistemi oturttuk. Marinadan önce Çeşme’nin bu kısmı ölü bir bölgeydi. İnsanlar çarşıdan sahile iner ve sağa dönüp sahil boyunca yürüyüş yapardı. Şimdi Çeşme’ye gelip de marinamıza uğramamak bir eksiklik olarak görülüyor. Burasının havasını koklamak, kaliteli mekanlarda alışveriş yapmak, yemek yemek ve dostlarla kadeh kaldırmak Çeşme’nin olmazsa olmazlarının en başında geliyor. Bu yüzdendir ki çok kısa bir sürede ‘En İyi Mimarlık Projesi’, ‘En İyi Marina’, ‘En İyi Turizm Yatırımı’ ödüllerinin sahibi olduk.” 31 MAYIS’TA SAN FRANCİSCO’DA ‘EN İYİ MARİNA DİZAYN ÖDÜLÜ’NÜ ALACAĞIM Diğer senelere oranla bu yıl çok daha yoğun bir sezonun kendilerini beklediğini, ama ekip olarak hazırlıklı olduklarını, üstelik Şubat ayında layık görüldükleri yeni bir ödülle sezona çok iyi bir başlangıç yaptıklarını vurgulayan Can Akaltan, “Dünya Denizyolu Taşımacılığı Altyapısı Birliği (PIANC) bizi ‘En İyi Marina Dizayn Ödülü’ne layık gördü. PIANC’a bağlı Rekreasyonal Denizcilik Komisyonu, oybirliğiyle Çeşme Marina’yı fonksiyonel, estetik ve çevresel değerlendirme kriterleri bakımından en iyi marina seçti. 30 Mayıs’ta ödülü almak için San Francisco’ya gidiyorum. 31 Mayıs’ta San Francisco’da düzenlenecek olan 33. PIANC Kongresi’nde 2014 PIANC AGA Rekreasyonal Denizcilik Komisyonu Başkanı Dr. Elio Çırallı’den ödülü teslim alacağım. Dünya Marinalar Konferansı ise bu yıl 2-4 Hazirantarihleri arasında İstanbul’da düzenleniyor. 3 Haziran’da bu konferansta düzenlenecek ödül töreninde Yönetim Kurulu Başkanı’mız Salih Çeçen’e bu ödül tekrar takdim edilecek. Bu bizim için gerçekten çok gurur verici. Çünkü biz sadece Çeşme’yi temsil etmiyoruz. PİANÇ ödülü bir anlamda Türkiye’ye verildi. Çok genç ama çok hırslı bir ekibimiz var ve çok iyi bir aileyiz. Bunu devam ettirmek istiyoruz, bütün amacımız bu” dedi. ÇEŞME, BİR BODRUM BİR MARMARİS DEĞİL, ÇOK DAHA ELİT Çeşme’nin destinasyon olarak Türkiye’de elit kısma hitap eden bir rol benimsediğini, Çeşme’nin bu rolü üstlenmesinin konsept açısından bakıldığında Çeşme Marina için de çok önemli olduğunun altını çizen Can Akaltan sözlerini şöyle sürdürdü: “Çeşme bir Marmaris, bir Bodrum değil. Çok daha elit ve çok daha farklı bir destinasyon. Bunun korunması için ileride daha neler yapılabilir, hangi projeler geliştirilebilir, bunlara bakmak gerekir diye düşünüyorum. Çeşme Marina bu konuda üzerine düşen görevi yapmaya her zaman hazır. Eminim bu konsepti, hem Belediye Başkanı’mız Muhittin Dalgıç’ın, hem de Kaymakam’ımız İnci Sezer Becel’in desteğiyle daha üst seviyelere taşıyacağız. Çünkü her iki yöneticimizin gayretleri, Çeşme’nin turizm liginde en üstlerde yer almasına yönelik. Çeşme bu yıl sayelerinde çok iyi bir rüzgar yakaladı. Yelkenleri doldurmanın tam zamanı. Çeşme olarak birlikte hareket edersek, bu rüzgar bizi birkaç yıl içinde çok daha farklı ufuklara ulaştıracaktır.” YUNANLI DOSTLARLA ÜÇ ORTAK PROJE Son olarak yeni sezonda marina aktivitelerine değinen Çeşme Marina Genel Müdürü Can Akaltan sözlerini şöyle noktaladı: “Bu yıl 3 tane projemiz var. Bir tanesi Sakız Yat Kulübü’yle ortak bir yarış düzenlemek. Bir diğeri Selanik Yat Kulübü’yle ortak bir etkinlik. Daha doğrusu onların gerçekleştirdiği yarışın bir ayağı olmak. Bize gelecekler, burada bir ödül töreni düzenlenecek daha sonra buradan Sisam’a devam edecekler. Bu iki etkinlik Temmuz ayında olacak. Üçüncüsü ise geçen sene başlattığımız Midilli Ralli’sinin ikincisini yapıp, bunu klasikleştirmeyi düşünüyoruz. Bu ralli, Eylül ayının sonlarında Çeşme’deki sezonu uzatmak için yaptığımız bir proje. Bu üç projeyle komşumuz Yunanistan’la olan ilişkileri geliştirmeyi amaçlıyoruz. Böylelikle hem dostlarımızın ekonomisine, hem de Çeşme’ye katkı sağlamak istiyoruz.” İNSTAGRAM PAYLAŞIMINA İKİ GECE KONAKLAMA ÖDÜLÜ Gecenin sonunda marina çalışanları pasta keserek misafirlere dağıtırken, ayrıca Instagram üzerinden en fazla beğenilen paylaşıma Çeşme Marina Konuk Evi’nde iki gece konaklama armağan edileceği duyuruldu. 7deniz